2007. november 12., hétfő

Forradalom a vitorlázásban ?


Döbbenetes forradalom zajlik a többtestű vitorlázás világában a "Fekete Péntek" óta. Óránként jelennek meg új és új blogbejegyzések, most már a sportág legnagyobbjai fogalmazzák meg nagyon kemény kritikájukat nem csak a olimpiai döntést, de általánosságban az ISAF munkáját illetően.





Csak hogy a legnagyobb neveket említsem: az olimpiai ezüstérmes, sokszoros világbajnok Darren Bundock a SailJuice Blog - nak küldött levelében küldi el a fenébe az ISAF - et, vagy Rohan Veal, moly világbajnok méltatlankodik az Olimpia és az ISAF halálán .


" Mit is mondhatnék" - kezdi levelét Bundy
- "le vagyok döbbenve, csalódott vagyok és zavarodott. Elvesztettem a
hitemet az ISAF-fel kapcsolatban, főleg a döntési folyamatot illetően.
A katamarán eltávolításával és a női skiff kihagyásával óriásit lépett
vissza a vitorlázás. Csak tartsuk meg a kétszemélyes jollét, és ne
haladjunk az idővel.



A 2012-es Olimpia óriási esély lett volna a katamarán sport számára (Végre egy Olimpia, ahol valószínűleg lesz szél!)



......



Milyen eredményei vannak az ISAF-nek az elmúlt években ? Erőlködnöm kell, hogy találjak valamit! - folytatja Bundy -



Az ISAF egyetértett azzal, hogy a 2008-as Olimpia
vitorlás eseményeit Qingdao-ban tartsák - egy hely, ami arról híres,
hogy nincs szél! Hogyan történhetett ez ? Hogyan tehetnénk a vitorlás
sportot látványossá és vonzóvá a TV számára, egy olyan helyen, ahol 3-4
csomó a szokásos szélerősség ! Ez nagyjából olyan, mintha a téli Olimpiát a Karib Szigeteken tartanák, garantáltan hó nélkül.



Az ISAF képtelen volt tető alá hozni a World Sailing sorozatot. Annyira
egyszerű lett volna, akárcsak ha a Grade 1 versenyeket használták volna
a sorozathoz. A Tornado és a 49er Volvo Champions Race néven
versenyzett egy ilyen sorozatban: egy-egy hétvégén 10000 néző
látogatott ki a versenyeket megnézni"




(Tényleg fantasztikus látvány volt, az egyik München melletti versenyen
kint voltam. A krajcbólya 50m-re volt a kikötő mólójától, a szemünk
előtt pár méterre lobbantak ki a genakkerek. A móló tele emberekkel,
kihangosított szakértő magyarázta az eseményeket a hozzá nem értő
nézőknek, sörsátor, wurst, este koncert, stb. A versenyzők a parton
szerelés közben válaszoltak az érdeklődőknek, mintha a Forma-1-en be
lehetne sétálni a boxutcába)



"Ja, és ha már itt a Grade 1 helyszíneknél tartunk - folyataja az elkeseredett világbajnok
- ilyen sz*r helyek mint Medemblik, Kiel és Hyeres. A feltételek ezeken
a helyeken rendre megdöbbentőek. Miért is akarna valaki vitorlázni
Medemblik-ben, szürke borongós időben, az esőben fagyoskodva!"



....



Az ISAF aláaknázta az ifjúsági katamarán programot
is. Miközben rengeteg jobbnál jobb, ifjúsági osztálynak kiválóan
alkalmas katamarán van, a hajóosztály kiválasztásánál az ISAF csak a
svert nélküli katamaránok közül volt hajlandó választani. De hát még egy optimistnek is van svertje !!! A választott hajó (SL16) nyilván nem lett egy
rakéta, ezt még a kölykök is látják azonnal.



 



"Az élet szép, ha 70kg súlyú vagy, és egytestű hajóval versenyzel. Válogathatsz:



1. Laser,



2. 470, vagy



3. 49er ?



De ha mondjuk nő vagy és skiff vitorlázó, mint például Carolijn
Brouwer, nulla a lehetőségeid száma. Még csak 49er-ben sem mehetsz már,
hiszen az férfi osztály. Fájdalmas visszaépéssel üljél csak vissza
470-be vagy Ynglingbe.



......



Képzeljük csak el, mi lenne ha



- férfi és női egyszemélyes jolle



- férfi és női kétszemélyes jolle



- férfi és női szörf



- férfi és női többtestű



- férfi és női tőkesúlyos.



Milyen egyszerű.



 



Szóval, hogyan mentsük meg a vitorlázást, mielőtt maga az ISAF teljesen aláaknázná a sportot ?



A többtestűeknek szakítaniuk kell a ISAF-el.
Végülis, kinyilatkoztatták, csak az egytestűek érdeklik őket.
Szükségünk van egy Nemzetközi Többtestű Vitorlásszövetségre. El kell
fogadtatnunk ezt a koncepciót olyan emberekkel, mint Roland Gäbler (3
szoros Tornado Világbajnok). Többtestű Grand Prix sorozat, fizető TV
szerepléssel, vállalati események, NÉZŐ KÖZPONTÚSÁG, csodálatos
helyszíneken. Hozzuk létre a vitorlás világ Forma-1 sorozatát !



Nincs
szükségünk az ISAF-re.



...



A többtestű vitorlázás nem halt meg, csak fel kell szabadítani! Nekünk vannak a legjobb hajóink.



Üdvözlettel,



Daren"



 



Roan.jpg
Érdekes színfolt a palettán Rohan Veal, Moly Világbajnok. Katamarán vonalon Ő tulajdonképpen nem érintett, de az egyik leginnovatívabb kishajóban versenyezve szintén elégedetlen az ISAF tevékenységével. Ő úgy gondolja, hogy az ISAF-nél valamennyi innovatív "High Performance" osztály (skiffek, foilerek, katamaránok, stb) mellőzve van, ezért ezeknek a sportoknak közösen kellene egy szövetséget alapítaniuk, High Performance Sailors Union!



 



Oppps !



Ketté fog szakadni a vitorlás világ ? Vagy már régen kettészakadt, most csak hivatalosan is ki lesz mondva a válás ?