Oldalak

2011. február 22., kedd

Dió Beszámoló: Horvátországi szezonkezdett

Vir2011 068

Sokat gondolkoztam, hogy vajon jó ötlet-e február közepén az alig 500 km-re fekvő Vir szigetre menni vitorlázni. Nem a szél miatt aggódtam, hanem hogy ott sincsenek sokkal jobb időjárási körülmények, mint itthon. Szerencsére tévedtem. A víz 11-13 fok, a levegő 15-18 fok körüli volt és csodálatos napsütés.

A szállás közel volt a tökéleteshez, ház előtt sólya a hajóknak, betonmóló a motorosnak, számtalan bója az ebédszünetre, a parton is volt elég hely a hajóknak, autóknak és utánfutóknak, az apartmanok jól felszereltek voltak és teraszuk egybenyitott, ahol akár 15-20 ember is elfér az esetleges elméleti okításhoz, és nem mellesleg a tengeri panorámája révén azonnal látjuk, ha jön a szél. Egyedül a homokos tengerpart hiányzott, de mint tudjuk ez az Adria., cserébe csodálatos látvány volt mikor lenéztünk a vízbe.

Egyedül a szélviszonyokban éreztük a hazai mentalitást, de sajnos ez egy ilyen sport, hiába nézzük a különböző előrejelzéseket ígérnek azok mindent.

A terv szerint „landolt” a csapat és délután 2-re már összerakva, vitorlázásra késszen álltunk a parton, de szél hiányában a parti eligazítás után halasztással kezdtünk. Majd mikor már azt hittük nem lesz ebből semmi a lehűlő idő hozott egy kis szelet.

Mi habozás nélkül kifutottunk, míg a többiek a szkeptikusan a parton maradtak mindaddig, míg meg nem láttak minket egytalpon veretni. Egész jó szél alakult ki és egy jó órát tudtunk vitorlázni a naplementéig.image

A következő nap is a szélre várással kezdődött és 11-re kialakult egy stabil 1-2-es ami a nap végére 2-3-ra erősödött. Egésznap nyomtuk, csak egy fél órás ebédszünetet tartottunk. Igazi bemelegítő nap volt a szezonra, hosszabb menetekkel kezdtünk, hogy újra érezzük a hajót, majd rövidpályán köröztünk, néhány kapurajttal indítottunk futamokat, hogy a versenyszellem se lankadjon, majd újabb hosszabb menetekkel pihentük ki. Fantasztikus nap volt.

A következő nap már nem voltunk ilyen szerencsések, mert a helyi bora csapott le ránk. Amit nem fogadtunk olyan tragikusan, mert a part felöl fújt, és nem éreztük az erejét, nem látszottak a hullámok és a nap sütött ezerrel. Kimentünk többször is motorossal, hogy megmérjük erejét, átlag 25 csomó fújt, de voltak 35 csomós pöffök is. Így maradt az elméleti oktatás, összeraktunk hát fejben egy futamot gyorsan, részletekbe nem belemélyedve átvettük, hogy mi történik egy versenynap, csak a díjkiosztó maradt ki, de talán ott már senki sem hibázik.

Az oktatás az emeleti teraszon volt, ahol félszemmel mindig a vizet néztük. A nap folyamán többször is gyengülni látszott a szél. Az egyik ilyen gyengülés után vízre is mentünk, majd be is jöttünk gyorsan mert tévedtünk, sok volt ez még így a szezon elején de meg kellett próbálni.

Vir2011 030

Estére állt meg a szél amikor már kár kimenni, azért mi kimentünk arra a fél órára is, hiszen ezért jöttünk.

Eljött az utolsó nap, a délután 2-re tervezett indulás miatt 9-kor már vízen voltunk, és a nem túl stabil 1-esben az igazi balatoni körülményekre edzettünk.

Gyors pakolás után irány haza. 2 hajót húzva 6 óra alatt értünk haza, ami igazán nem nagy ár, hogy végre vitorlázhattunk egy jót, és ha a hazai időjárás előrejelzések igazat mondanak márciusban sem lesz más választásunk.